Топ 10 тенденции в дизайна за 2019

Web Trends

Дизайнерските решения и виждания се променят всяка година. Всеки уеб дизайнер търси уникален начин да представи своята работа, но понякога тенденциите определят посоката за създаване. Със сигурност може да се направи обратното на тенденцията, но знаейки какви нови щуротии са измислени е по-лесно да се коментират или критикуват.

Триизмерна илюстрация

Популярен тренд за изминалите години и все още е флат дизайнът. Избягването на всякакви сенки като ефект, които издигат или вдлъбват елементите по сайта се свеждат до минимум. Дизайнът буквално трябва да изглежда като залепен за екрана и ефекти като излизане от флат изгледа да бъде създаден чрез :hover селектор.

Някои брандове започват да захвърлят флат дизайна и се насочват към старомодната 3D форма на илюстрация. Дизайнерите искат да добавят повече дълбочина и реализъм към графиките на сайта, за да размият границите между дигиталния и физическия свят.

Удебелени текстове

Почти всеки нов тренд включва и удебелените текстове, с които да изпъкне някой по-важен текст над другия или искаме типографията да изглежда масивна. Едва ли ще сбъркате, ако използвате удебелени шрифтове за заглавията на сайта или менюто, които винаги се забелязват при влизането в един сайт. Цветът, който поставяте на удебелените шрифтове също е от значение. Умелото съчетание на по-светъл цвят Bold Font с тъмен, но нормален фонт ще привлече погледа точно на това място.

CSS grid

Разбира се, ако някой дизайнер досега не е използвал някакъв калъп за структуриране на сайт е пропуснал много. За много уеб разработчици, модул за оформление CSS Flexbox е чудо за центриране на всякакви елементи както вертикално, така и хоризонтално. Сложните оформления преди стават сравнително по-лесни за изпълнение. Работата е там, че не ви дава възможност да контролирате хоризонталните и вертикалните позиции на елементите едновременно.

Цветните комбинации

През 2017-2018 цветните комбинации се ориентираха към по-искрящи и наситени цветове. Лилавият цвят все по-често се използва в уеб дизайните, защото е подходящ за много сфери на дейност. През тази година – 2019 се очакват палитри с по-меки цветове, които да отразяват стилен и изчистен дизайн. В контраст с по-студените цветове ще продължим да виждаме сайтове крещящи за внимание с по-смели и наситени цветове.

Мобилната версия на първо място

Ако досега се работеше от декстоп към мобилна версия, то през 2019 мобилната версия ще е на първо място. Смартфоните са постоянно до нас, където и да сме, при мисълта да проверим нещо в интернет посягаме директно към тях. Изчисленията показват, че 72% от потребителите ще достъпват вашия сайт от мобилно устройство, 25% от настолен компютър и 3% остават за таблет.

Закачлив дизайн и анимация на курсора

Нововъзникнала тенденция за преобразяване на курсора играе голяма роля в динамиката на сайта. Един скромен курсор може да движи главната картина, заглавието или да изскачат нови елементи. Някои от тях може да са свързани с промяна на цвят, разкриване на друга снимка или анимация, която се задвижва след задържане на курсора.

Дизайните претърпяват метаморфоза

До съвсем скоро визията на сайта изглеждаше по един и същ начин. Започваме с големи центрирани заглавия или слайдер, следва кратко представяне каква е дейността и с какво вие сте по-добри от другите, големи икони с кратък текст. Но през 2018 този начин на структуриране започва да се променя. Дизайнерите се умориха от центрирано заглавие и бутон върху красива снимка.

Започна се изместване на заглавията и бутоните наляво. Поставяне на индивидуално изображение отдясно до текста. Така заглавията стават по-ясни, подзаглавията добавят необходимия контекст и центрираният текст става подравнен от двете страни.

Масивен, доминиращ текст

Специалистите по съдържанието твърдят, че съдържанието е най-важно в процеса на проектиране. Все пак, сайтовете се публикуват, заради самия текст. За някои дизайнери това може да не е от значение, защото искат да имат минималистичен дизайн. Въпреки тези, които не наблягат на съдържание, се забелязват много повече сайтове с качествено съдържание и структуриране.

Масивните заглавия се забелязват все по-често в дизайните за привличане на вниманието. Някои наблягат на огромни бутони или отделни фрази, на които да се спре погледът. Заменяне на ефектен надпис направен на снимка с кодиран е още един тренд свързан с текста.

Естествени форми

Въпреки че уеб страниците обикновено се създават в калъпи с еднакви размери и разстояния, дизайнерите се обръщат към реални форми и плавни линии. Геометричните фигури като квадрати, правоъгълници и триъгълници с техните остри ъгли създават усещане за стабилност, но тенденциите от 2019 г. са по-загрижени за чувството на достъпност и комфорт.

От своя страна естествените форми са несъвършени и асиметрични. Могат да осигурят дълбочина в един уеб дизайн и елементите на страницата да изпъкнат. Целта тук е уеб дизайните да стават все по-живи и човечни чрез илюзия за движение. Елементите са базирани най-вече като форми на хълмове, но свободно нарисуваните елементи могат да уловят спонтанен инцидент като разпръсната боя.

Лесна за използване навигация

Тъй като мобилното сърфиране надминава декстопа, цялостния дизайн трябва да стане удобен за използване само с палеца. Все повече и повече потребителите ще попадат на дизайни съобразени с палеца. Първото нещо е менюто, което се премества в долната част на мобилния екран.